Κυριακή 20 Απριλίου 2008

Η «ΚΑΤΑΓΩΓΗ» ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ

Η «ΚΑΤΑΓΩΓΗ» ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ


Ο Διόδωρος Σικελιώτης λέει τα εξής :
«Το δε κάλλιστον προπύλον εν μεμφει, «Δαιδάλω αρχιτεκτονήσω», «.. οθεν εστησεν εις εις το ιερον εκείνο εικόνα αυτου ξυλίνην, την οποίαν κατασκεύασεν αυτός ο ίδιος. Κατασκεύασε δε και άλλα ταυτά , επενόησε και πολλά τα οποία δεν ηξευρον οι Αιγύπτιοι και δια τούτο ετιμησαν αυτον ως θεον, και εσώζετο εν ιερον αυτού εις μιαν νήσον, πλησιον της Μεμφιδος, του Δαιδαλου ονομαζομενον και μεχρι των χρονων του Διοδωρου υπο των εγχωριων τιμωμενον.Τοιαυτα μνημεια εφυλαξαν οι Αιγυπτιοι εις ενθυμισιν της Ελληνικης ευφυίας και αρετής»(δές και Ωγυγια , Α Σταγυρίτης(1785-1815) επανεκδοση Ελευθερη σκεψις) αμέσως μετά αρχίζει η αναγέννηση του «ελληνο-αιγιπτιακού» πολιτισμου. Τα γράμματα και οι τεχνες (Αστρονομία – ιατρική – φιλοσοφία – μαθηματικά – γεωμετρια κ.λ.π.) πήραν νέα ώθηση και διάδοση


Γενικά έχουμε πολλές πηγές, ο Ηρόδοτος μας περιγράφει ολόκληρη τη χώρα. Ο πλατών , που σε πολλά βιβλία του αναφέρετε στην Αίγυπτο, όπως για παράδειγμα στον Τίμαιος που λέγει: «Όσα έχουν γίνει στα παλία χρόνια, ομορφα ή μεγάλα ή αξιοθαύμαστα στην Ελλάδα, στην Αίγυπτο ή αλλού γνωρίζουμε απο διηγήσεις και πληροφορίες, που υπάρχουν στους αιγυπτιακούς ναούς»


Επίσης προσθέτω ένα κομμάτι απο τον «Corpuw Scriptorum Histroricorum Byzantinorum W. Dindorf, 1829»δηλ.του μοναχού Συγκελλου 8ος μ.χ. αιώνας(προτίμησα να βάλω την μετάφραση μόνο): «Την εποχή που βασιλιάς της Αιγύπτου ήταν ο πτολεμαίος ο Φιλαδελφος(ο Μανεθων) είχε την τιμητική θέση του αρχιερέα των ιερών αδύτων της αιγύπτου και διάβασε τα μυστικά ιερά κε΄μενα της Σειρίας γης Αιγύπτου- που ήταν χαραγμένα απο τον Θωθ – Ερμή(τον πρώτο Ερμή τον Τρισμέγιστο) σε μορφή επιγραφών με γράμματα και διάλεκτο παλαιοελληνική ιερογλυφική μετά τον κατακλυσμό απο τον Αγαθοδαίμονα , γιο του δεύτερου Ερμή, πατέρα του Τατ-Ερμή και φυλάχθηκαν στα άδυτα των ιερών ναών της Αιγύπτου. Αυτά τα ιερά κείμενα ο μανέθων με τίτλο βιβλίο του Σωθεος να αφιερωσε στο βασιλιά πτολεμαίο το δεύτερο, το φιλαδελφο και εγραφε στην επιστολή του επί λέξη αυτά : Επιστολή Μανέθωνος από τη σεβέννυτο, προς Πτολεμαίον τον Φιλαδελφον.Βασιλέα , Μεγάλε πτολεμαίε,, Φιλαδελφε και σεβαστέ , ο Μανέθων ο αρχιερέας και γραμματέας των αιγυπτιακών Ιερών Αδυτων, που πτολεμαίο χαιρετισμούς και οπως (με συμβούλεψες και) μου παρήγγειλες ο Ερμής ο τρισμέγιστος...»


Ο Ηρόδοτος γράφει(Β100,143) «μου διάβασαν οι ιερείς απο τα ιερά βιβλία κατάλογο απο 330 βασιλείς και μετά, όταν περάσαμε στους Ναού, μου έδειξαν τους μεγάλους ξύλινους ανδριαν΄τες και ήταν όσοι μου είχαν διαβάσει προηγουμένως» Απο τη στήλη της Ροζέτας(Βρέθηκε στην πολή στο Δέλτα του Νείλου) που ανακάλυψε Έλληνας μηχανικός του Μ.Ναπολέοντα το 1799. Είναι χαραγμένη σε τρεις γραφές : Στο ανω μέρος ιερογλυφικά , στη μέσα γραμμική Α και κάτω κλασσικά ελληνικά. Αυτη η πλάκα του 196π.χ. αναφέρετε σε ψήφισμα του βασιλιά Πτολεμαίου του Ε’.Όταν ο γάλλος Σαμπολιόν τη διάβασε, τη χαρακτήρισε κείμενο μεταφρασμένο απο τα αρχαία αιγυπτιακά σε νεωτέρα και πιο κάτω σε ελληνικά. Σήμερα Αγγλοί αρχαιολόγοι βεβαιώνουν πως δεν πρόκειται για αιγυπτιακά ιερογλυφικα στη στήλη της Ροζέτας . Και οι τρεις γραφές είνει ελληνικές . Τα ιερογλυφικά είναι τα πρώιμα ελληνικά γράμματα, τα δεύτερα γραμμική Α και β ενω το τελευταίο είναι στα κλασσικά ελληνικά .


Ο τάφος της Ισίδος ήταν στη Νύσα, διπλά στο ναό του Οσιρή και η επιτύμβια στη στήλη έλεγε στα ελληνικά : «Εγω Ισις ειμί βασίλισσα πάσης της χώρας, η παιδευθείσα υπο του Ερμού και όσα εγώ νομοθέτησα ουδείς δυναταί λύσαι.Εγώ ειμι του νεωτάτου κρόνου θεού θυγατηρπρεσβυτάτη. Εγω ειμι η γυνή και αδελφή Οσιριδος του Βασιλέως. Εγω ειμί η πρώτη καρπόν ανθρώποις ευρούσα, Εγω ειμί μητηρ ωρου του βασιλέως. Εγω ειμι η εν τω αστρω του κυνός επιτελούσα. Ειμαι βουβαστος η πολις ωκοδομηται. Χαιρε, Χαιρε, Αιγυπτε η θρεψασε με».Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφέρει, πως ήταν κι άλλα πολλά σκαλισμένα στη πέτρα, αλλά από το χρόνο ήταν φθαρμένα και δεν διαβάζονταν.


Στο λεξικό του Σουίδα 224 «Ουτος ο σοφός ηκμασε προ του Φαραώ. Εκέκλητο δε Τρισμεγιστος, διότι περι Τριαδος εφθεξατο ειπων εν Τριάδι μιαν είναι θεότητα»(δες επίσης και το σημείοον στο Σουίδα προσδιορισμού του Ερμή) και μας πληροφορεί ο Αλεξανδρευς : «Η Αίγυπτος εκπολιτιστηκε στην εποχη του Ερμή. Αυτός δίδαξε εκεί τη φιλοσοφία και την επιστήμη. Χαραξε διώρυγες στη γη και τροφοδότησε νερό απο το Νείλο στα εδάφη τα άγονα»Το ανθολόγιο του Στοβαίου σελ.89 και 520 γράφει ότι ο Ερμής ο Τρισμέγιστός σύμφωνα με την ιστορική παράδοση των Αιγυπτίων έγραψε 42 βιβλία . Δύστυχος μας έχουν διασωθεί μονο αποσπάσματα.Λέγεται ότι με σχέδια δικά του χτιστηκε η μεγάλη πυραμίδα της Αιγύπτου, πολύ πριν την εποχή των Αντλάντων.


Στο πίνακα της 18 δυναστείας στο Αρμαις(ε=5)(στον Ευσέβιον), ο Ευσέβιος έχει το εξής σχόλιο : «Αρμαις και Δαναός ετή ε, μετά εκ της Αιγύπτου εκπέσων και φευγων του αδελφόν Αιγυπτον εις την Ελλάδα αφικνείται , κρατησας τε του Αργους βασιλεύει των Αργείων» Αναγράφεται επίσης στο βιβλίο του Μανέθωνα(Σελ. 120) το εξής σχόλειο: «231.Τεθμωσις γαρ ην βασιλευς οτε εξηεσαν , απο δε τουτου των μεταξύ βασιλεως κατ’ αυτον εστι τριακοσια ενενηκοντα τρια ετη μεχρι των δυο αδελφων Σεθω και Ερμαιου, ων τον μεν Σεθωνα Αιγυπτον , τον δε ερμαιον δαναον μετονομασθηναι φησιν, ον εκβαλων ο Σεθως εβασιλευσαν ετη νθ’ και μετ’ αυτον ο πρεσβύτερος των υιων αυτού ραμψης ξς΄τοσουτοις ουν προτερον ετεσιν επελθειν εξ Αιγυπτιου τους πατέρας ημων ωμολογηκως, είτα τον Αμενωφιν εισποιησας εμβολιμον βασιλέα , φησιν τούτον επιθυμησαι θεών γενεσθαι θεατην , ωσπερ . Ωρ εις των προ αυτού βεβασιλευκότων, ανενεγκειν δε την επιθυμιαν ομωνυμω μεν αυτών, πατρος δε παάπιος όντι»(Δες και επίσης τις πληροφορίες που έχουμε για τις δυναστείες πριν του Μεγάλου Αλεξάνδρου)


Μην ξεχνάμε ότι ακόμα και οι Αιγίπτιοι θεοί είναι οι ελληνικές(Ερμής =θωβ , Αγγελιοφόροι |Αρης=Ανουρ,θεος του πολεμου –πολεμιστής με δόρι|Εστία=Θουερις ή ταουρτ, προστάτης σπιτιών, ιπποπόταμος εγγυοςκ.τ.λ.). Οι μεγαλες αρχαίες και νέες πόλεις της Αιγύπου ήταν ελληνικές[89 στον αριθμό](Αβυδός[θράκες αποικοι, κάποιοι λένε και αρχααίς Τρόες]Ακωρις[προς τιμην του αρχαιου Ελληνος βασιλία της Αιγυπτου]Αταρβηχ[την εχτισαι οι Αθηναιοι. Εκει βρισκοταν ο μεγαλος ναος της Αφροδιτης, σημερινη Αντιφία] κτ.λ. κτ.λ.


Είναι νομίζω φανερό, περόλου που δεν έχω το χρόνο να βάλω και άλλα στοιχεία, ότι οι έλληνες στην Αίγυπτο έιχαν την εξουσία στα χέρια τους όχι σαν δυνατές Φαραώ αλλα με τη «θέληση» του αιγυπτιακού λαού.Πολύ πιθανόν βλέπουμε είναι ότι παρά πολλοί φαράω ήσαν Έλληνες.Τα ονόματα δεν μοιάζουν με ελληνικά επειδή προσαρμόζονταν στην Αιγιπτιακή γλώσσα. Επίσης ποιος γλωσσολόγος θα αμφισβητίση , πως τα ονόματα των Φαραώ – ΣέθΩς και ΕρμΑΙος είναι ελληνικά; Και πως ο μεγαλύτερος γιος του Σεθω(ή Αιγυπτιου) που ονομαζόταν Ραμωής δεν είναι ο Ραμσης ή Ραμψης ο μέγας; .Ο Ιώσηπος στο κατα Απιωνος αναφέρει , ότι ο «Σεθως» ονομαζόταν Αιγυπτος και ο αδελφος Αρμαϊς Δαναός. Τα ονόματα των φαραώκράτησαν την ελληνική γραφής και προσφορά τους. Σύμφωνα με τις ιστορικές καταγραφές, τους λωβούς συμπατριώτες του Οσαρσηφ , διωξαν το 1445π.χ. απο την Αίγυπτο οι Έλληνες Φαραώ Σέθως και Αρμαϊς. (για το τελευταίο δες και τάκιτος)

(Σύμφωνα με την ελλνική παράδοση, ο Ερμής γεννήθηκε στην Κυλλήνη της Αρξαδίας. Ηταν γιος του Δια και της Μαιας. Η Μαία ήταν κόρη του Αντλαντ(βασιλιά της Πελοποννήσου). Ο αντλας με την γυναίκα του Πλειώνη απόκτησαν επτά κόρες (μαζι και την μητέρα του ερμή). Ο ερμής πήρε γυναίκα του την Έρση(κόρη του βασιλιά της Αθήνας Κεκροπα) και συμφωνα με τις γραφές του Μανέθωνα έζησε τστην εποχή των θεών του Ολύμπου.(ευσέβιος: ... Προελθών κρόνος, Ερμή τω τρισμεγίστω συμβουλον και βοηθόν χρώμενον . Ουττός γαρ ην αυτώ γραμματευς..)

(Απο τη είδες δεν χρεισημοποιήσα το κομμάτη απο τον Πλάτων που μιλάει ο αιγύπτιος ιερεύς)
(Και κάτι άλλο , η μη- γνώση του μεγάθους της πυραμήδας μας δείχνει ότι δεν είχαν κάνει τα σχέδια για αυτή.Διότι δεν γίνεται απο καμία γεωμετρική και μαθηματική άποψη να κάνεις τα σχέδια για να φτιάξεις μια πυραμήδα και να μην ξέρεις πόσο μέγεθος έχει. Να στο πω αλλιώς οι πυραμήδες είναι σε σχήμα πυραμήδας(φοβερή ανακάληψη και έχουν ακριβή μέτρα στις αποστάσεις τις(635,53χιλ ο πήχης, υχός 148,208 κ.τ.λ.) δεν γίνεται να το έκανα στην τύχη.Τελος πάντων δεν θα μείνω εκεί, έχω πολλά να πώ)

Δεν υπάρχουν σχόλια: